Generalforsamling 5. maj 2008

Klik her og læs artiklen i større format

Hansted-Egebjerg Husholdningsforening har den 5. maj 2008 afholdt           generalforsamling i Klubhuset ved Egebjerghallen.

Formand Annalise Daugaard bød velkommen og sagde tak til de mange fremmødte medlemmer

til generalforsamlingen.

Aftenen blev startet med generalforsamling, med valg af dirigent, her blev Karen Trend Nissen foreslået og valgt.

Hun kunne meddele, at generalforsamling var anmeldt i meget god tid, og gav derefter igen ordet til formanden.

Annalise Daugaard takkede for, at man igen i år kan se tilbage på et godt år med rigtig god tilslutning til alle arrangementer.

Det er en meget stor glæde for bestyrelsen, når der bliver taget godt imod vores arrangementer, så vi ser glad fremad mod de næste år.

Derefter blev fortalt om årets forløb

Ved generalforsamlingen i 2007 viste og fortalte Ninna Jensen om de mange smukke kort, smykker og andet håndarbejde som hun laver, der var kaffe og aftenen sluttede med banko.

6. juni gik den årlige udflugt til Bjerringbro, Silkeborg og omegn, hvor man besøgte 2 haver, først Dalsgaards have ved Herdis og Harry Andersen. Det var en meget flot have, japansk inspireret, med klippede buske og træer, grotter med sten og vand, en pavillon af bambus, 2 vandbassiner med koikarper og stør, vandløb og vandfald. Den medbragte kaffe blev drukket i haven, inden turen fortsatte til næste have som var Laden og Vejrups have i Vester Velling. En stor og meget smuk have med stauder, mange små træer, buske, blomster, sten- og vandpartier. I forretningen var der brugskunst, glas, lys, silkeblomster, dekorationer m.m. drukket i. Der var mange  hyggepladser, hvor det gode vejr blev nydt, det var en af de få gode solskinsdage sidste år.

Så blev der kørt ad de smukke veje til Vester Mølle ved Rørbæk Sø, hvor man fik aftens-mad. En rigtig dejlig sommerudflugt.

21. august var der besøg hos Wurtz keramik i Juelsminde, hvor der blev fortalt om forretningen og man så keramikværkstedet i arbejde. Aftenen sluttede på Havnens Café.

20. september var den årlige aften i Bowlingscentret, som sædvanlig en skøn aften med bowling og hygge.

9. oktober var der besøg hos Bux i Horsens, med fremvisning af efterårets modetøj, der blev prøvet og handlet, en meget fin aften som sluttede med vin og sandwich.29. november var der ”Julehygge” i klubhuset, med en lækkert ”julemenu” fra Hanne Leth´s køkken. Der var musik ved Tommy Jacobsen som spillede til julesangene.

Præst Torsten Ringgaard fortalte om sin barndom på Bornholm på en rigtig festlig måde, en meget god underholdning.

Aftenen sluttede med amerikansk lotteri om Ruth´s fine juledekorationer.

15. januar var der besøg på det nye hotel ”Opus”, hvor der blev fortalt om opførelsen og opstart af hotellet, og der var rundvisning på hele hotellet, som er meget flot. Et plus for byen, og en forskønnelse af vejen ud mod Hansted-Egebjerg. Der var en flot deltagelse, 124 pers.

19. februar var der besøg af kok Ole Jørgensen, som fortalte om sund mad, og hvordan man i dag laver ”sund mad til kantiner og skoler, vi fik mange smagsprøver og sunde drikke. Ole fortalte også om glæden ved at vinde den flotte pris, han modtog som ”Årets vinder 2007 i Detail- og Foodservice”. Ole Jørgensen har i mange år været chefkok på Jyllands Posten, men har nu i et nyt og spændende arbejde, hvor nye udfordringer skal prøves.

10. marts var der en dejlig aften med ”Påskepynt og dekorationer” ved Ove Frost fra Hansted, som lavede mange flotte dekorationer med naturmateriale, grene fra birketræer blev til smukke store fugle, og der blev lavet mange flotte dekorationer og buketter, som man kunne vinde i amerikansk lotteri. En flot aften i påskens tegn.

2. april var der 70 års jubilæum i Hansted-Egebjerg forsamlingshus, husholdnings-foreningen havde fået forsamlingshusets lokaler som gave til festen. Vi siger tusind tak, fordi vi fik de dejlige lokaler at feste i. Steffen lavede en fin middag, og der var underholdning med ”Vagabonderne”, der gjorde aftenen festlig med deres gode optræden.

Se omtale og billeder under jubilæum.

Formandens tak

For mig – blev det en særlig festlig aften, da jeg blev ”æresmedlem” af foreningen. Jeg vil gerne sige tak til bestyrelsen og til alle jer medlemmer for det. Også tak for de mange dejlige år vi har haft i foreningen, det har givet mig mange gode timer.

Der skal også lyde en stor tak til alle dem, som gav os de fine gaver til ”lotteriet”, tak til Ruth for alle de fine blomster og pynten til bordene, tak til Betty for de fine bordkort, tak for alle gaverne og for hjælpen, så vi fik en rigtig dejlig aften.

Alle i bestyrelsen har gjort et stort arbejde både til jubilæet og til vore arrangementer, i året der er gået. Også tak til alle vore medlemmer, der så trofast er kommet til alle vore arrangementer.

Det var året som er gået, og vi håber, at året vi begynder, må blive lige så godt.

Derefter fremlagde kassereren Margit Henriksen regnskabet, som blev godkendt.

Derefter var der valg

På valg var Ruth Jensen, Eva Ronge, Betty Holst og Birtha Nielsen, alle blev genvalgt. Suppleanterne Gitte Christensen, Emma Mikkelsen, Karen Dahl og Karen Bastholm blev også genvalg, ligeledes revisor Karen Trend og revisorsuppleant Lis Stouby.

Der var ingen punkter under eventuelt. Så blev der serveret pandekager med fyld og salat, og aftenen sluttede med banko.

Broen 20. årgang – nr. 4

Juni – juli – august 2008